Nationale Citymarketing Trofee

Beleef Kerkrade op gedeelde 2e plek bij Nationale Citymarketing Trofee!

Zojuist heeft het Netwerk Citymarketing Nederland in Tilburg bekend gemaakt dat Den Haag de prestigieuze Nationale Citymarketing Trofee heeft gewonnen. Het stadsmarketinglabel Beleef Kerkrade is onderscheiden met de 2e plek, samen met de gemeente Apeldoorn. De trofee wordt jaarlijks tijdens een landelijk vakcongres uitgereikt aan de stad met de beste citymarketingstrategie van Nederland. In een eerste reactie laat wethouder Tim Weijers (Stadsmarketing) weten trots te zijn op de deelname aan de Nationale Citymarketing Award: “Ook de 2e plek voelt voor ons als een overwinning. Vijf jaar geleden kozen wij als gemeente bewust voor het versterken van het Beleef Kerkrade label. Daarbij geven we iedereen die in onze stad woont, werkt, onderneemt en recreëert een podium om alle mooie dingen in onze stad op allerlei creatieve manieren te presenteren. Op deze manier zijn onze inwoners ware ambassadeurs voor Kerkrade”.

Beloning voor gekozen koers
Het achterliggende doel van het Beleef Kerkrade label is steeds geweest om het imago van onze stad te versterken en de trots van onze inwoners te vergroten. Inmiddels heeft deze aanpak geleid tot grote persoonlijke betrokkenheid van een nog steeds groeiende achterban. “Dat we als Kerkrade, met onze specifieke uitdagingen, beperkt marketingbudget en compacte personele capaciteit genomineerd waren voor deze vakprijs, is natuurlijk een enorme opsteker voor iedereen die heeft bijgedragen aan het nog steviger neerzetten van het merk Beleef Kerkrade”, aldus wethouder Weijers. In de toelichting op het jurybesluit was de jury vooral zeer lovend over de aanpak van Beleef Kerkrade en stimuleert de jury de gemeente om deze aanpak vol te houden.

Samen voor Kerkrade
Het Beleef Kerkrade verhaal wordt niet door de gemeente, maar juist door de stad zelf verteld en ingekleurd. Onze inwoners, ondernemers en gasten geven Kerkrade letterlijk én figuurlijk een eigen gezicht, via een uitgekiende marketing- en communicatiemix. De gemeente wordt daarbij geadviseerd en ondersteund door MijnMarketing.com. Het bureau is gevestigd in de regio en is al jaren een van de snelst groeiende marketing- en communicatiebureaus in Nederland.

Belangrijk voor de stad
De nominatie voor de Nationale Citymarketing Award heeft een grote marketingwaarde. Het Beleef Kerkrade label en de bijbehorende strategie wordt niet alleen tijdens het betreffende congres, maar ook in diverse vakbladen en media uitvoerig belicht. De nominatie is een mooie waardering voor iedereen die de afgelopen jaren aan de groei van het Beleef Kerkrade label heeft meegewerkt.